• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : دكتر سيد محمد على حسینی با سیدیکوی مسجد بزرگ پاریس ملاقات کرد: پیام ما به مدافعان این است که دعوت متمدن اسلام را تأیید کنیم و برای حفظ صلح و امنیت همکاری کنیم .

دكتر سيد محمد على حسینی با سیدیکوی مسجد بزرگ پاریس ملاقات کرد: پیام ما به مدافعان این است که دعوت متمدن اسلام را تأیید کنیم و برای حفظ صلح و امنیت همکاری کنیم

دكتر سيد محمد على حسینی با سیدیکوی مسجد بزرگ پاریس ملاقات کرد: پیام ما به مدافعان این است که دعوت متمدن اسلام را تأیید کنیم و برای حفظ صلح و امنیت همکاری کنیم

 

علامه دكتر سيد محمد علی حسینی لبنانى، دكتر ژاله سیددیوی، مدیر موسسه الغزالی در مسجد جامع پاریس، در جایی كه بحث عمومی در مورد امور اسلامی برگزار شد، ملاقات كرد.

حسینی در طی این نشست تأکید کرد که محققان مسئولیت بزرگی در نشان دادن ماهیت پیام تحمل در اسلام دارند که بر اساس پیامی است که پیامبر (ص) از طریق گفتن اینکه "صلح را در میان شما گسترش می دهد" استوار است. با توجه به تعداد زیادی از مردم که در اشتباه و تحریف اسلام و کسانی که از مزایای سیاسی بدور از اسلام استفاده می کنند، این وظیفه ما به عنوان رسولان اسلام و طرفداران تحمل و اعتدال است که با پیام بشردوستانه اسلام کار کنند برای نشان دادن این جهان که بر خلاف اعمال گروه های تروریستی و فرقه ای مختلف، این مذهب دعوت به تمدن و تحمل، و نه بربریت است.

حسینی ادامه داد: "کافی نیست که خود را از انجام چنین گروه های تروریستی و کسانی که برنامه های اشتباه را اجرا می کنند پاک کنیم. همچنین کافی نیست که بگوییم دین ما از آنها بی گناه است. فکر و عقل و افشای انحراف و بی عدالتی این گروه ها است.علاوه بر این، وظیفه ما این است که از آنها بخواهیم که افکار سیاه و سفید را که آنها حمل می کنند، رد کنند. این یک ضرورت و مسئولیت برای همه ما است. "

حسینی با توصیه به مسلمانان ساکن در غرب، به ویژه در اروپا، نتیجه گرفت. این است که احترام به قوانین کشورهای اقامت خود و همکاری با مقامات خود برای حفظ امنیت، ثبات و همزیستی صلح آمیز بر اساس فرمان الهی "و همکاری در عدالت و تقوا، اما همکاری در گناه و تجاوز".


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1865
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2018 / 01 / 30
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28